Kosár

Ingyenes szállítás 20 000 Ft felett!

csuklófájdalom

5 jóga gyakorlat módosítva a csukló kíméléséért

5 jóga gyakorlat módosítva a csukló kíméléséért

Jóga közben fáj a csuklód? Hidd el, nem vagy ezzel egyedül. Valójában az egyik leggyakoribb panasz a jóga okozta csuklófájdalom. És nem kell atomfizikusnak lenned ahhoz, hogy megtudd, miért.

A hagyományos jógagyakorlatokban sok időt töltünk csuklónkra támaszkodva, terhelve. Idővel az ilyen jógapózok gyakorlása kellő támogatás nélkül bánthatja csuklónkat. Vagy esetleg, ha a csuklónk (és annak támasztó izmai) nem elég erősek, a gyakorlás során csuklófájdalomhoz vagy akár sérüléshez vezethet.

Szerencsére kisebb egyszerű módosításokkal tehetünk ezellen.

Íme 5 módosított példagyakorlat, ami segít a csuklófájdalom és sérülés megelőzésében:
1. Asztal helyzet:

Ez a négykézláb helyzet gyakran előfordul jógagyakorlatok sorozatában. Gyakran használjuk pózok kiindulási helyzeteként is, mint például a kutya-cica póz, tigris póz.

Módosítás:

  • Ha jógaszőnyegeden ebben a helyzetben vagy, tekerd fel a csuklód felőli részét a szőnyegednek, és helyezd a tenyered alsó részéhez úgy, hogy az ujjaid leérjenek a talajra a tekert részről. Ez a kis alátámasztás csökkenti a csuklóízületed által bezárt szöget, ezzel óvva azt.
  • Szorítsd ökölbe a kezed, és úgy terheld a csuklód súlyod bizonyos részével. Ezzel egyvonalban tartod az ízületed, nem törik meg az. Így még inkább aktiválódik, bekapcsol az alkar izomzata, és átveszi a terhelés jelentős részét.
csuklófájdalom_1
2. Lefelé néző kutya:

Ez az általános póz sok jógázónak tud csuklófájdalmat okozni. Viszont meglepően egyszerű változtatásokkal lehet levenni a terhet csuklónkról ebben a helyzetben.

Módosítás:

  • Helyezz jóga téglát a kezeid alá. Ezzel a módosítással megmarad maga a pozíció, és minden előnyös hatása, csak a súlyod egy része a lábaidra lesz plusz áthelyezve. Így csökken a csuklókra rakott teher, a lábakra rakott pedig nő, de azoknak ez nem fog ártani.
  • Helyezd magasabb alátámasztásra a kezeidet. Hasonló az az előző ponthoz, ezzel is a lábaidra helyezel át több súlyt, és még kevesebb terhelést adva ezzel a csuklódnak.
  • Támaszkodj meg az ujjaidon. Ezzel a “pókujj” technikával az alkar izmai és az ujjpárnák kapnak terhelést. Itt a csukló újfent egyenes lesz, nem fog megtörni.
csuklófájdalom_2
3. Plank:

Ez a teljes testet erősítő gyakorlat igazán hatásos tud lenni, de nem olyan kellemes, ha kivitelezése közben fáj a csuklónk.

Módosítás:

  • Ha alkartámaszt alkalmazol: Rakj karjaid alá jóga téglákat. Fontos, hogy a téglákat a könyökök alá helyezd úgy, hogy a csuklóid szabadon maradjanak, semmilyen terhelést ne kapjanak.
  • Kéztámasz használata esetén: Vegyél a kezeidbe kézi súlyokat, és a földre helyezve, azokat markolva végezd a gyakorlatot. Ezzel a csuklód a szokásos egyenes helyzetbe kerül, nem lesz megtörve, így a terhelést megint csak az alkar izmai fogják kapni javarészt.
csuklófájdalom_3
4. Kerék:

Ez a gyakorlat igencsak igénybe veszi a csuklókat, és sok jógázó van azon a véleményen, hogy ez az egyik olyan póz, ami leginkább fájdalmat okozhat az ízületben.

Módosítás:

Tegyél le jóga téglákat a falnak támasztva. De a téglákat olyan szögbe próbáld meg beállítani, mellyel a gyakorlat során a csuklód a lehető legkisebb mértékben törjön meg, a lehető legkisebb szöget zárja be. És ügyelj arra is, hogy olyan felületre helyezd a téglákat, ahol nem fognak elcsúszni.

csuklófájdalom_4
5. Fordított plank:

Szintén egy általános gyakorlat, mely a csuklóproblémákért lehet felelős.

Módosítás:

  • Csökkentsd a terhelést azzal, hogy behajtott térdekkel, süllyesztett medencével a súlyelosztás változik. Ezáltal kisebb terhelést kap a csuklód, így csökkentve a csuklófájdalom kialakulásának esélyét.
csuklófájdalom_5
Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ingyenes szállítás

20.000-ft felett ingyenes szállítás GLS futárszolgálattal

Gyors szállítás

Hétköznapokon 14:00-ig leadott megrendelés másnapra megérkezik

Pénz visszafizetési garancia

30 napos pénzvisszafizetési garancia

Biztonságos vásárlás

Bankártyával, előreutalással és utánvéttel