Kosár

Ingyenes szállítás 20 000 Ft felett!

Kobra póz

A KOBRA PÓZ az egyik legkiválóbb tartásjavító gyakorlat. Segít a nyaki- és gerincfájdalom megszüntetésében, enyhíti a hát ágyéki szakaszának fájdalmát. Energiával tölt fel, hatására fizikailag és mentálisan egyaránt felfrissül az ember.

Látszatra a gyakorlat elvégzése könnyűnek tűnhet, mégis erőteljes izommunkát, kellő odafigyelést igényel.

Íme, egy rövid segítség, aminek a rendszeres gyakorlásával szert tehettek a kobra póz megfelelő végrehajtására.

1. lépés

1. Helyezkedjünk el hason fekvésben a jógaszőnyegen. Karjaink mély tartásban a törzsünk mellett, lábfejeink visszafeszítve (spiccben) hátranyújtva.
2. Tenyereinket tegyük a mellkas alá kicsivel, közvetlen a bordák mellé szorosan. Ezzel egyidejűleg zárjuk a vállövet hátra lefelé, karok továbbra is szorosan a törzs mellet, kézfejeink vele párhuzamosan előre néznek.
3. Feszítsük meg fenekünket, és emeljük el köldökünket a talajtól. Fontos, hogy az elemelés megtörténjen, mert a medence hátrafelé billentésével kerül helyes tartásba az ágyéki gerincszakasz, stabilizálódik a medence.
4. Kezdjük el a mellkasunkat lassan előre felfelé kitolni, miközben lábainkkal és tenyereinkkel folyamatos nyomást gyakorolunk a talajra.

Fontos, hogy a kobra póz tanulása közben a vállövet ne engedjük ki a fülünk mellé, tartsuk folyamatosan hátra lefelé feszítve. Ezáltal nyújtjuk a túlfeszített nyakizmokat, csökkentve azok fájdalmát. A lábfej lefeszítésére is figyeljünk oda, hisz a visszafeszített állapota, és az általunk a jógaszőnyeg irányába gyakorolt nyomás által kapcsoljuk be a combfeszítő izmainkat, amik szintén segítenek a stabilizálásban.

2. lépés

5. A hátizmok segítségével emeljük el a törzsünket a talajtól egy homorítás kíséretével. Tartsuk ki olyan magasra és annyi ideig, amennyire tudjuk, és még kényelmes.
6. Ha elértük a kíván időtartamot, lassan ereszkedjünk vissza a szőnyegünkre. Maradjunk hason fekvésben egy kis ideig, majd ha kellően megpihentünk, akkor kiszállhatunk a gyakorlatból.

TIPPEK, ha a kobra póz gyakorlat végzése közben derékfájdalmat észlelsz:

  • szorítsd még intenzívebben, erőteljesebben a feneked össze
  • helyezz egy jóga téglát, vagy jóga törülközőt a hasad alá (ha nincs, akkor egy párna is megteszi)
  • engedd magad lejjebb kicsivel

Ha tetszett a cikk, és kíváncsi vagy további tartalmakra, kövess minket Facebookon!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ingyenes szállítás

20.000-ft felett ingyenes szállítás GLS futárszolgálattal

Gyors szállítás

Hétköznapokon 14:00-ig leadott megrendelés másnapra megérkezik

Pénz visszafizetési garancia

30 napos pénzvisszafizetési garancia

Biztonságos vásárlás

Bankártyával, előreutalással és utánvéttel